A szakosztály megalakulásától a működés alapját az évfolyamos-feladásos rendszer jellemezte. Ennek lényege az volt, hogy az egyes évfolyamokhoz (úttörő, serdülő, ifjúsági) tartozó gyermeket mindig ugyanaz az edző foglalkoztatta, és a gyerekek, életkoruk előre haladtával mindig átkerültek az idősebb csoportba, az azt irányító edző kezei alá.
Ennek a megoldásnak nagy előnye volt, hogy az egyes korosztályokat szorosan felépített rendszerben, a „lyukas” évfolyamokat rögtön érzékelve, az anyagi eszközöket pontosan elosztva lehetett képezni. Mégis a 90-es évek közepére új szakosztályi struktúra kezdett kialakulni.
A sportolókat foglalkoztató edzők részéről egyre nagyobb volt az a szakmai igény, hogy csoportjaikat ne csak 2-3 éven át, hanem komplexen kezelve, egész utánpótlás pályafutásukat végig kísérve nevelhessék.
Az ebből az igényből adódó szervezeti átalakulást erősítette az is, hogy a magasabb korosztályokat foglalkoztató edzők egzisztenciális háttere stabilabb volt, valamint az utánpótlás rendszerbe egyre kevesebb fiatal kapcsolódott be, ami a sportolók hatékonyabb képzését tolta előtérbe.
Sajnos a rendszer gyengéje, hogy a korosztályok egymásra építettsége megbomlott, az anyagi eszközök felhasználásának hatékonysága csökkent, és a csoportok működése belterjes lett
Jelenleg a két rendszer előnyeinek egyesítésén és gyengéinek kiküszöbölésén dolgozunk.
Az edzők, korosztályokon átívelő szakmai elképzeléseiket megvalósíthatják, de ezzel egy időben a szakosztály szerkezetének és működési hatékonyságának vizsgálatával finomabb, folyamatosabb és gyorsabb változtatásokkal kívánjuk megvalósítani céljainkat.
Szakosztályunk célja:
- Jó hírnév, a szakosztály munkájának elismertsége;
- A sportág tömegbázisának biztosítása;
- Kiváló versenyeredmények elérése;
- A sportág életében, fejlődésében aktív részvétel.
Munkatársainktól elvárjuk:
- A szakmai szempontokhoz igazított létszámú csoportok működtetését,
- A szakmai szempontokhoz mért eredményesség elérését,
- A kitűzött eredmények eléréséhez szükséges erőforrások hatékony, takarékos felhasználását;
- Pontos, jól szervezett munkavégzést;
- Együttműködő, nyitott, kezdeményező, csapatmunkára hajlamos viselkedést;
- Megfelelő szakmai ismereteket (végzettséget), alkotókészséget, rendszerszemléletet;
- Az egyesület illetve a klub céljaival való azonosulást, lojalitást, partnerközpontú és kulturált viselkedést.
Természetesen szakosztályunkban emberek dolgoznak emberekkel, és munkák nem mindig halad a jól kiszámított grafikonok, a magasztos emberi elvárások mentén. Mégis csapatunk töretlen szándéka az egyesület és a magyar kajak-kenu sport jó hírnevének öregbítése, elismertségének növelése.